Atelier pentru instituțiile VET: „Strategii eficiente pentru identificarea partenerilor internaționali în proiectele Erasmus+”

Oficiul Național Erasmus+ în Moldova, în cooperare cu Biroul de Cooperare OeAD în Chișinău și Ministerul Educației și Cercetării, au organizat un atelier pentru instituțiile de învățământ profesional tehnic din Moldova, cu genericul „Strategii eficiente pentru identificarea partenerilor internaționali în proiectele Erasmus+”. Evenimentul s-a desfășurat pe parcursul a două zile, pe 2 și 3 octombrie, la Centrul de Excelență în Medicină și Farmacie „Raisa Pacalo” și a fost condus de către experții internaționali Dr. Georg Müllner (Austria) și Dr. Heinrich Pingel (Germania). De asemenea, în cadrul atelierului a fost prezentată experiența locală în căutarea partenerilor internaționali de către experta Erasmus+ în reforma învățământului superior din Republica Moldova (HERE), Valentina Prițcan, precum și de către reprezentanții instituțiilor de învățământ profesional tehnic din Moldova care au participat deja la proiecte Erasmus+ începând cu anul 2022 (proiectul HABITABLE — Centrul de excelenţă în energetică şi electronică și proiectul FTLV Qualite SANTE — Centrul de Excelență în Medicină și Farmacie „Raisa Pacalo”).

Atelierul a început cu prezentarea proiectelor Erasmus+ la care pot participa instituțiile de învățământ superior din Republica Moldova, cu accent deosebit pe proiectele de consolidare a capacităților în sfera educației și formării profesionale (CBVET). Începând cu anul 2022, au fost selectate 9 proiecte CBVET și un proiect Centru de excelență Erasmus+, cu participarea instituțiilor active în sfera educației și formării vocaționale din Republica Moldova. Ulterior, experții internaționali au vorbit despre procedurile de aplicare la proiectele Erasmus+, necesitatea stabilirii obiectivelor instituției, analiza SWOT, prezentarea propriei instituții ca partener de proiect într-un mod interesant și convingător, precum și despre importanța stabilirii unei rețele de colaborare internațională durabilă.

În cadrul sesiunilor de discuții și ateliere practice, participanții au avut ocazia să interacționeze direct cu experții și să împărtășească experiențele lor privind implementarea proiectelor internaționale. De asemenea, au fost discutate tendințele actuale în educația vocațională și modalitățile prin care instituțiile din Moldova pot atrage parteneri internaționali.

În jur de 50 de reprezentanți ai 20 de instituții de învățământ profesional tehnic din întreaga republică au participat la eveniment, subliniind importanța colaborării internaționale pentru dezvoltarea învățământului profesional tehnic din Moldova.

Foto de OeAD și NEO Moldova